2016. szeptember 8., csütörtök

Népoktatás


Ez az egyik kedvenc témám, amitől mindig előmászik belőlem a látens rasszista.  Benne vagyunk pont a sűrűjébe, én meg a sok gyerekem.  Annyi sajnos nincs, hogy én is ingyen kapjam legalább a vényköteles nyugtatót. Két kamasz mellett egyébként is teljesen reális a vodka-xanax koktél reggelire. Ezért járok intenzív jógára (ha lemegyek tőlük hídba legalább fel is tudok állni) meg futni. Sajnos ez utóbbiban nem vagyok jó, nem jutottam még elég messzire, meg alkatilag sem úgy vagyok kialakítva, hogy cukin álljon nekem az ugrabugra.

Szóval fizetünk, jó sokat, ha már voltam olyan hülye és nem a gazdag német gyerekhez mentem még mikor szép voltam, csak mert hányingerem volt tőle.  A tankönyveken kívül ugyanis, mint az közismert, a barbies-csillámfaszlámás-batmanes-minionos szentszarok is elengedhetetlenek a tudáshoz. Ezt a közösséggel meg a beilleszkedéssel magyarázzák. Nekem erről nem sok fogalmam van, de nem is én járok most iskolába. A tolltartó pl kimondottan nagy kihívás- én befőttesgumival kötöttem össze a tollaimat, de ezek a csajok nem kimondottan punkok.

A kedvenc részem a szülői értekezlet, amit inkább kihagyok, mert azon kívül, hogy úgyis minden be van írva az üzenőbe, csak idegesít. Pistike anyukája másról sem beszél, csak az ő Pistikéjéről, hogy az jó gyerek, egyem a buci fejét. És elmagyarázza, hogy kéne oktatni. Pistik e közismerten olyan buta, mint hat hektár krumpliföld és taknyot eszik, de mikor erről szóltam az anyukájának, vérig sértődött.  Ugyanígy belegázoltam a rajztanár amúgy is elgáncsolt életébe, nem mintha én tehetnék arról, hogy nem lett művész. eleve rosszul vagyok a rajztanároktól. Az egyik elküldött madártani kiállításra lerajzolni egy kiállított dögöt. Elég beteg dolog ilyen tetemek közt mászkálni, de legalább nem repkednek, rosszul vagyok a madaraktól. Találtam viszont kitömve egy nyulat, le is rajzoltam. Elég jó lett. Kaptam rá egy egyest meg visszazavartak, mert nem madár. Aztakurva, tényleg nem. Fel se tűnt. Mondom az ütődött néninek, kiállított tetemet kellett rajzolni, nem? Erre még be is írt, megjegyzem a rajzomat meg kiállítottak a kibaszott nyúlról. ennyit a művészek logikájáról, sosem lehet tudni, mi forog a beborult fejében.

Ez a rajztanár is, meg akart volna vetetni valami krétát. Az én gyerekem ttk-s, a szöveges logikai feladatokat szereti, én még a büdös életben nem láttam, hogy rajzolgatott volna bármit is. Mondtam neki, mély sajnálattal, de nem invesztálok a töltelék tárgyába, semmi célunk vele.  Aztán otthagytam a vérbe, mert nem volt kedvem a szónoklását hallgatni.
Ami pozitív, hogy könyveket kaptunk, kivéve a németet, amit véletlen kidobtam a szeméttel együtt- a gyerek nyelvérzéke nem tőlem van, mondjuk a többi készsége sem.  Csóró németkönyv úgy nézett ki, mintha egyszerre használták volna tányérnak és lábtörlőnek, azt hittem, kuka. Ezt majd újra megveszem, bár nem sok értelme van erre a területre túl sokat áldozni.

És itt még mint Damoklész kardja lebeg a továbbtanulás kérdése is.  Ez folytköv, mert a túl hosszú kép nélküli bejegyzések Juhász Ferenc óta nem menők.