2016. szeptember 7., szerda

Különvélemény

Eredetileg is közéletibbnek szántam az irogatást.  Az ok, amiért ez mégsem jött össze mindössze annyi, hogy nem szeretném azt elérni, hogy engem a véleményemmel azonosítsanak.  Nem mintha semmi közöm nem lenne hozzá, de nehezen viselem, hogy a legtöbb embernek nincs vitakultúrája. Általában egy nézőpontot ismernek és egy adott kijelentést csak egy aspektusból látnak. Pedig megaszondta valamelyik távolkeleti bölcs (vagy az internet), hogy 3 igazság létezik: az enyém, a tiéd és az igazság.

Én pedig nem szeretném elvenni se Oravecz kenyerét, se önjelölt minipuzsárként provokatív kijelentéseket tenni, csak mert feltűnési viszketegségem van. Lehetne valóban gondolatébresztően provokálni, de én még olyat nem láttam, hogy erre anyám emlegetésén kívül ébredő gondolat lett volna a válasz.

Jó öreg KIA mondta pedig Szegeden, hogy ne legyek már csendben hátul (asszem az első beadott évfolyamdolgozatomra reflektált eléd élesen- ijesztőnek nevezett amitől én még jobban megijedtem), mert soha nem lesz belőlem senki. Igaza is lett. Az anonimitástól pedig még jobban irtózok, mint a demagógiától. Így befogtam.  Átmenetileg legalábbis, mert én ugyan nem az az ember vagyok, aki magában tartja, amit gondol.

Ez viszont még mindig egy blog, nem biztos, hogy nem akarok manipulálni vagy véleményt formálni kérdésekben.  Mondhatjuk úgy, megvan a magam véleménye, hiú emberként pedig szeretem, ha igazam van.  Ettől persze még nem fogok úgy írni mintha én lennék az összes Bronte testvér. 

Gondolom a dolgaim ugyanolyan elcseszett furák lesznek, mint voltak, bár mostanában mentálisan elég stabil vagyok és ez várhatóan jó darabig így is marad. Sőt, kínosan ügyelek arra, hogy ne billentsenek ki orbitális faszságok ebből az állapotomból, legyen az kishaver vagy nagy történés. 

Így sem a depresszív zugpiás maca, sem a szenvedő intellektuel szerepe annyira nem vonz. Próbálom változatlanul viccesen felfogni, ok, a szar nyilván szar marad, ha kiröhögjük vagy ha megporcukrozzuk, akkor is.  Én viszont úgy vagyok ezzel, ha már mindenképpen ezt kapom, megpróbálom élvezni a dolgot.


Hangsúlyozom azért, mindez az én véleményem meg az én látószögem. Egy része az igazságnak, és remélhetően a humorosabb része.