2016. szeptember 13., kedd

Állati

Ez megint egy sokakat érintő téma, amiben még nem volt alkalmam normálisan véleményt formálni. Általában a közepén leugattak, pedig nem mondanám, hogy annyira sarkosan gondolkodok. 

Én egyszerű vidéki lány vagyok, baromi egyszerű felfogással. A nagyszüleim mindig azt mantrázták, hogy a jószágnak az udvaron van a helye, aztán ők is megnyíltak az unokák visszautasíthatatlan kérésére és lett tengerimalacom, később egy cicám is.  Cicát a nagyapám látványosan utálta, mikor nem láttuk már nem annyira, de ez csak azért van, mert kedves, régi vágású férfi volt, aki ha mondott valamit, az úgy volt. Én meg kedves, régi vágású lány, nem akartam megzavarni ebben.

Nem szeretem azokat, akik ok nélkül bántanak állatokat, gyerekeket, bárkit. Ez nem szép dolog, és lássuk be, nem is túl tökös. Barnamedvével megverekedni az, barna tacskóval nem.  A haszonállatokkal sem szeretem, ha szívóznak. Én ugyan ritkán láttam rosszul tartott haszonállatot. Egyszerűen mert drága, és a paraszt nem olyan hülye, hogy azért tartson valamit, mert cuki. Nem vagyok vega, bár tőlem aztán lehet bárki az. Így ha az élet azt dobja, levágok bármilyen aprójószágot, egyszerűen azért, mert élve mégsem tehetem a fazékba. De filózzunk csak el, ha én megfogom a kiválasztott pipit, az onnantól 20 percen belül pucéran tartózkodik egy nagy fazék forró vízben, lelke az örök krumplibogár-mezőkön. Szerintem baromi sok gyógyíthatatlan beteg hálásan zokogva cserélne vele. Ennyit a humanitáriusságomról.

Azt is elmesélem, hogy az ipari vágás nem arról szól, hogy basszunk ki a négylábúakkal minél jobban. Mert a hús pénz, azért. És ha az állatszállító nem itatja meg a gondjaira bízott jószágot, az dehidratálódik, súlyt veszít és a kamionost szimplán megbasszák a táránál. Nem állítom, hardcore faszfejek mindig is voltak, de a rendszer nem erről szól. Hogy mindenki nyugodtan vegyen parizert: az állatka feltipeg egy mérlegre, súlynak megfelelően kap egy löket áramot a fejibe és gyakorlatilag itt neki vége is van a történetnek. Nem verik őket, mert a véraláfutásos húst ki kell vágni és kidobni, én pedig többször szóltam a henteseknek anno, hogy melyik testrészükkel fogom pótolni a mennyiséget. Odafigyelnek.

Normális tartási körülmények, megfelelő takarmány és gyors, kegyes halál. Én ebben hiszek.

És akkor térjünk vissza a hova való a jószág pontjára. Tök jó, ha valakinek van egy kutya haverja. Bevallom, én is szeretnék, mert a kutyahaver jó dolog. A kutyának is jó ha én vagyok a haverja. Csak nem egy ötödik emeleti panelban, napi sok munkaóra után. Mert ez nem haverság, egyszerűen csak arról van szó, hogy olyan elcseszett szar ember vagyok, akinek más humanoid nem áll meg az istennek sem, így arra kényszerít egy magatehetetlen négylábút, hogy elviseljen. Kivételnek tiszteletem, de a macskás nő mellett ott a kutyás is. Ott bizony, aki azt hiszi, hogy attól lesz jobb és kevésbé magányos ember, ha kihozza a menhelyről a létező legelbaszottabb korcsot, amit bármelyik paraszt merő jóságból agyonvágna. Eddig a pontig ez még nemes cselekedetnek is nevezhető, de a boldog új „anyuci” (úristen, de komolyan, miért lennék én anyja egy kutyának vagy macskának, hát még nézni is utálom az állatos szexet, ember nem lehet ennyire hülye -és mégis) ugyanúgy telefossa az internetet az állata fotóival, mint a gyerekeiével, ugyanolyan gejl megjegyzésekkel, hogy jaj, Bucika lepipikélte a szőnyeget, de édike. Nem az, anyám, te viszont sakálhülye vagy.
A macska dekoratív állat, szép kis kabátkákban vannak. Ezért tart az ember belőle többet. Néha annyival többet, hogy a szerencsétlenek abba döglenek bele. Az emberi butaságba meg messiás komplexusba.
Ezeknek a szerencsétlen embereknek magukat kéne megmenteni először, de nem vagyok orvos, térjünk vissza az eredeti témára. Volt nekem 14 macskám is régebben, elfértek hátul, egy se járt a házon belül, nem zavartak. Jöttek-mentek,egerésztek. Ugyanez szobában már nem ennyire idilli. A jószágnak az udvaron a helye, ahogy tanultuk.

De mi történik, ha én ebben a szellemben szeretnék egy kutyát/macskát/törpekecskét/ebihalat, bármit ami él és mozog? És teszem azt értek is hozzá, tudom, hogy a kutya falkaállat, nem attól lesz boldog, ha az ágyamban alszik, hanem attól, ha falkavezérként viselkedek vele. Ok, egy 20 centis kis valaminél determinált, ki a domináns, egy nagyobb ebnél ez már necces kérdés. De erre később visszatérek. Szóval bemegyek a menhelyre, mert jó ember vagyok, kérek egy állatot. Pl egy házőrzőt, vagy egy házicicát. Mindegy milyet, ugasson, nyávogjon, bármi. A menhelyen 99% biztosan hithű elmebeteg anyucit találok, aki nem fog nekem állatot adni. Nem és nem. Mert a kutya nem alhat csak ágyban. Hiába van príma melléképület, szalmával meg letakarva pokróccal, állat oda nem való. Maradékot állat nem kap. Soha. Olyan isten nincs, hogy elég egy veszettség elleni vakcina. Kell neki játék, rágócsont meg díszpárna. Ha akarja, ha nem. Mert úgy kell bánjak vele, mint a saját gyerekemmel.

Ha megkérdezi ezek után a sok állatvédő, miért vannak tele a menhelyek, miért nem visznek onnan az emberek ki jószágot és miért kell ezeknek a szerencsétleneknek meghalni, egyszerűen tudok válaszolni: miattatok. Ti ölitek meg őket. 

Az ész nélküli állatvédelem legnagyobb áldozatai pont ezek a szerencsétlenek, a divatból tartott harcikutyák, ami entweder státusz szimbólum, oder ezzel bizonyítjuk, mennyire nyitottan gondolkodunk és elfogadjuk, hogy minden nevelés kérdése. (Ez nem ostoba gondolat, csak akkor nevelni kéne) Ennek az áldozatai az utcára kidobott szerencsétlenek, akiket nem fogadnak már mert nincs hely és akiket/amiket ha leadna az ember még állatvédő anya fel is koncol. Mi az, hogy nem tudod etetni???Mi az, hogy inkább a gyerekednek adsz enni? Mi az, hogy munkanélküli lettél? Mi az, hogy a nagyi házából nem kell mert allergiás vagy/utálod/nincs rá időd. Milyen világot élünk, ahol az embernél fontosabb egy állat? aki/ami egyébként gondolkodás nélkül harapná el a torkod/hagyna ott/enne belőled hasonló helyzetben. A túlzásba vitt hülyeség, ami általában komplexusokkal és képmutatással párosul és magát pozitív színben tünteti fel elég sok állatnak fog szenvedést és halált okozni. Igen, pontosan ti, állatvédők. akiknek az ostobaság szintén nem lehet felmentés.