2017. február 28., kedd

Életmód sok zenei blokkal

Életutam közepén én is átgondoltam, hogy mi a szart is akarok kezdeni magammal tulajdonképpen. Ennek volt pár apropója. A kedvenc gyermekem megjegyezte, hogy a 61 éves biosztanárnője jobb karban van, mint én. Ez volt az egyik legjobb motiváció. Elevenemben talált, még akkor is, ha tekintetbe vesszük, hogy a gyerek egy kis gecifej.

Ültem a kanapémon és mélyen magamba szálltam. Nagyon mélyen. Na jó annyira azért nem, mert lehet vén vagyok én, mint az országút, de az a nap, amikor bárki véleménye befolyásolja  dolgaimat, még nem jött el. Ettől azért elfilóztam, csak van mögöttem egy jó 10 éves sportmúlt, még ha az élsport közelébe nem is engedtek, de egész szépen teljesítettem. Ez is annyira otthoni: nyelvóra, úszás, lovaglás (pedig én a lovat tényleg csak kolbászként szeretem, elől harap, hátul rúg, középen magas) Valahogy volt érzékem hozzá, már rögtön ahogy pacira dobtak, így istállószagom volt egy darabig. Vívni bezzeg nem mehettem, mert az nem lányoknak való, pedig ahhoz is volt érzékem. Mindent jól összevetve egész sportos kislány voltam, és ez hagyott nyomokat azért rajtam. Labdában nem voltam jó, ez is fura, ahogy Zoli mondta, én vagyok a lány, aki garantáltan nem talál el semmit. Még azt a kurva kosárlabdás játékot is mindig elcsesztem és a tesóm tönkrevert. Aztán persze én is őt.

Gondoltam egye fene, vegyük elő a régi formációt, nem lehet az olyan komplikált, rutin megvan, minden ok velem. Hogy a formáció mégis hova a jó égbe szublimált nem tudom, de a 20as éveimről eszembe jut ez a nóta, ami talán viszonylag érthetővé teszi mi volt a szitu. Konkrétumokra úgy se nagyon emlékszem és talán jobb is ez így mindenkinek.




Szóval elindultam gladiátorképzőbe, ahol villámgyorsan realizáltam, hogy állóképességem nincs, a konstans derékfájásomnak meg van több oka is, továbbá a jóga nagyon jó bohóckodásra, de szebb tőle nem leszek. Így ebből élünk most, talán már nem olyan beláthatatlanul vészes a helyzetem. Új felismeréseket sem tettem, eddig is tudtam, hogy az edzés baromi fárasztó, ritkán kellemes és közben nem érdemes a tükröt bámulni. Crossfitre járogatok, ahol eleve mindenki szarik rá, hogy nézel ki, nem ez a sztori lényege.

Hogy utána én fehérjét igyak, hát nem. Sőt, nagyon nem. Egy laza öklendezésig jutottam vele, szerencsétlen szervezetem még a tej ellen is kétségbeesetten tiltakozott világ életében. Pedig dédim próbált rászoktatni, kakaóivó-versenytől kezdve mindent kitalált, mikor jött Mártélyról, legvégül feladták, elfogadták, hogy a gyerek ezt nem szereti, elengedték, béke volt. Így tettem a fehérjecuccokkal is, mert szar, de legalább drága.  Arról főleg hallani nem akarok, hogy dögízű csirkét egyek rizzsel. Szar, ráadásul messze nem az egyetlen alternatív fehérjeforrás-  aki ezt eszi nem csak azt bizonyítja, hogy kivagyi, hanem hogy mérhetetlenül hülye is.

Diétázni megint nem fogok, arra a kis időre nem szívatom már magam, nem készülök se olimpiára, se férjhez menni, akit zavar az a pár kiló rajtam majd néz mást. Sosem éreztem az evést bűnnek, a gyilkosság az, a süti desszert. Bár nincs különösebb problémám az ételhez való kötődéssel. Nem vigasztal, nem jutalmaz, szeretem, de nem vágok eret, ha valamiért koplalnom kell és nincs falási rohamom. A jó öreg önfegyelem, na azt mi szépen megtanultuk, képes lennék emelt fővel vigyáz állásban fölfordulni éhen egy szó nélkül, ha úgy adódik.

Ami maradt mindennapos, hogy mozgolódni jó dolog. Versenyezni nem óhajtok kislányokkal, nagyon másokkal se, nem célom párt találni ezzel, csak szeretném megőrizni az erőmet, mert jól jöhet még. 

Mostanában amivel nem tudtam még mit kezdeni az, hogy merre tartsak munka fronton. 
Ennek az az oka, hogy én nem tanultam semmit, valahogy nem is baszogattak miatta. Olvasgattam meg segítettem pogácsát szaggatni és ez így oké volt. Később vettem fel hanganyagot öcsémnek digitalizálásra, mikor versenyre készült meg ilyen ászisztencijá. Az akkori haverok a telepről mind elértek valamit, mert értelmes dolgokkal bíbelődtek, ott a Peti, akinek van az a fasza kis saját cége, IT security, jópofa, vagy Krisztián, aki elméleti fizikát tanít angoloknak ott a szigeten egy egyetemen. Vagy Mariann, aki meg áramot ad el nagyban. Szóval ez nekem nem annyira sikerült. 

Középiskolában egész jól elvoltam és jól is éreztem magamat, bár eredetileg biosz fakultációra jártam, nem támogatták, hogy baktériumokat nézegessek. Szerettem volna a mikrobiológiát, de skippeltük. Mikor érettségiztem, a Komenskyre akartak küldeni, ettől én frászt kaptam, mert annyira okos azért nem vagyok, Pozsony meg kibaszott messze van Békéscsabától. 

Szóval végül nem lett belőlem senki, otthonról elmentem és nagyon nincs is értelme hazamenni már. Azért, mert nincsen hova haza. Az a város, azokkal  a helyszínekkel és emberekkel, amire én emlékszem, már csak a fejemben létezik. Ha haza akarnék menni, a 90es évekbe kellene visszamennem. Ha oda is mennék, csak elszomorodnék és már nem találnám meg amit keresek, semmi nincs már úgy, mint régen. Nincsenek meg azok a képek, ahogy megyek reggel a Deák utcán végig és az indián nyár napocskája megfesti a gesztenyefák leveleit. Nincsenek már ott gesztenyefák, a francba is. És már nem jár arra a 7es busz sem. Nincs meg a cukorkaárus és lefogadom, hogy a gofris bácsit is a temetőbe kereshetem.



Akartam munkahelyet váltani, de elátkozottnak tűnök. Egy jó ideje könyvelgetek, csak a pénzért, nem öröm ez nekem. Próbálom használni az Excelt, nem vagyok benne jó, lehet tudok kis makrókat írni, de nehezen, addig pofozgatom, amíg mendegél, és tudok waylookupozni  ezerrel, Pivot szarságokat csinálni meg abból grafikont. Szerettem volna ezt befejezni végre: nem erre születtem én a világra. 
Régóta az az érzésem, hogy a trendi Szürke 50 árnyalata igazából úgy néz ki, hogy odaáll a vevő: „kimutatást az elmúlt száz évről, te kurva, itt van hat fájl, mittomén, mit akarok de ami kell benne legyen. Szedd ki a 2345610 db nem releváns adathalomból, csinálj Pivot (olyan vicces, hogy az sör is lehetne, csak kurvára nem az) aztán belőle egy ppt-, mert add is elő hottentottául.  Van erre 2 órád AZTÁN szopjál le”. Majdnem váltottam is, csak most jöttek ugye a franciák, mutattak egy helyet a térképen, meg mondtak olyan számot, amire az egyetlen helyes válasz az volt, hogy „OK, Christian, milyen színű legyen a grafikon?”. Mert elvek nélküli ribancok vagyunk mi mind.

Hogy elhagynám-e az országot? El. Világ életemben európainak neveltek, egyszer már kimozdultam a komfortzónámból, engem Budapesthez nem köt semmi. A Jura szép. Nekem mindegy, hol élek. Ahol engedik, leginkább ott.  Hogy hogyan, hát majd elválik. Itt tartunk most. ezt a zenét itt hagyom, nagy kedvencem, de csak akkor hallgatom, ha vidám vagyok, különben felvágnám az ereimet rajta.